Hopp til innholdet

Daniel Priestley

Daniel Priestley er en gründer, bestselgende forfatter og internasjonal taler. Han startet med ingenting og bygde opp vellykkede flermillionbedrifter.

Han har skrevet masse forskjellige bøker men det jeg liker mest med han er han evne til å skape klarhet i en forvirrende start-up verden. En skikkelig kløpper i kommunikasjon.

PODKAST 1

  • Diary of a CEO – Daniel Priestley: The money making expert | Spotify

Idéer fra denne podkasten

  • Daniel Priestley elsker jobben sin, arbeider hardt og er opptatt av å skape fysiske og digitale eiendeler som kan skape en merverdi i fremtiden. Utfordringen er når vi arbeider hardt uten at det skapes noen eiendeler. Dette gjør at arbeidet kun har en verdi i øyeblikket og ikke i fremtiden.
  • Den viktigste investeringen du kan gjøre er i dine egne ferdigheter og nettverk. Har du 100$ så kan du bruke det enten på å lære en ny ferdighet eller ta med en spennende person ut på middag.
  • God personlig merkevarebygging handler promotering av spennende idéer og ikke personen selv
  • Send ut 30 til 50 henvendelser til personer du gjerne skulle ha kommet i kontakt med. Fortell de hva du jobber med, hva du planlegger å gjøre og hva du spørr de om. Det du skal vektlegge er denne hendelsen skjer uavhengig med de eller uten de (with og without energy).
  • Når du skal starte en bedrift må du sørge for å verifisere etterspørselen av det du skal selge før du oppretter produktet. Måten du gjør det er gjennom å promotere en venteliste og se hva interessen faktisk er. Det er mye lavere forpliktelse å si at du er interessert i et produkt
  • Rekrutter de menneskene som har den samme livsenergien
  • Et godt fungerende team består av fire forskjellige energityper: Hjerter, Spar, Ruter og Kløver
    • Kløver: Visjonæren: Ser de lange linjene
    • Hjerter: Relasjonsbyggeren. Den som samler teamet.
    • Spar: Gjør jobben. Får ting til å skje!
    • Ruter: Finansielle overblikk og ser verdiskapningen av arbeider vi gjør
  • Å gå fra 10 til 30 ansatte betyr at du profesjonellere hele bedriften og er en svært krevende prosess
    • Ønsket når du har 10 ansatte er å øke inntjening per ansatt. Når du har knekt koden på dette kan du ansette flere, ikke før!
    • Veldig få av menneskene du har i selskapet som var med fra start har ydmykheten til å se sine begrensinger til å
    • Formalisere kulturen din gjennom retningslinjer osv.
    • Leadsgenerering må fungere. «Because everything is downstream of leads generation»

Mine egne refleksjoner rundt dette

  • Fortsette med nettverksbygging og gi verdi til andre + legge til «with or without energy»
  • Før vi skaper ett produkt / tjeneste må etterspørselen av idéen bekreftes gjennom å se om det faktisk er etterspørsel for det du skal selge.

PODKAST 2

  • Deep Dive with Ali Abdaal – Entrepreneurship Masterclass: How to Make $10k – $1M per Month | Spotify

Idéer fra denne podkasten

  • Først må du velge hva slags selskap du skal opprette:
    • Livsstil bedrift (Morsomt, frihet og fleksibilitet) som du skal tjene nok penger
    • «Performance» bedrift der målet er å bygge selskapet og på sikt selge det
  • En entreprenør identifiserer problemer og skaper løsninger som andre er villige til å betale penger for. Dette står i stor kontrast til å ta en utdanning og bli ansatt av noen fordi de trenger dine ferdigheter.
  • Som entreprenør ønsker du kontinuerlig å pitche, revidere salgsprosessen og gjøre justeringer på produktet. Det er denne kontinuerlige prosessen som gjør at du over tid blir mer effektiv og kan ta bedre betalt for tjenesten du tilbyr
  • En entreprenør beveger seg som oftest
  • Steg 1: 0,- ——> 100 000,- i månedlig inntekt
    • 1 til 4 personer
    • Nøkkler for suksess ligger i å være i tett dialog med din kunder, teste forskjellige ting, være nysgjerrig og gjøre hele tiden forbedringer på tjenesten du tilbyr
    • Rendyrket fokus på et produkt / tjeneste
    • Fire deler: Forretningsidé, målgruppe, tilbud og salg
    • Du ønsker så tett så mulig kontakt med din målgruppe (min 30 salgsmøter) for å forstå utfordringene de står og hvordan du enklest kan løse dette problemet.
    • Lag så høy produktpris (min 10 000,-) så mulig og tilby dette til mennesker som har råd til dette.
    • 10 er et godt ROI målsetning for tjenesten du tilbyr
    • Salgsprosessen består av fire steg: henvendelser, booke kundemøter, presentasjoner og closing
  • Steg 2: 100 000,- —-> 1 000 000 i månedlig inntekt
    • Du må ha en innflytelsesrik nøkkelperson (key person of influenc) for å ta dette steget. De gjør følgende:
      • De er ikke daglig lederen av bedriften men de er heller quarterbacken. De holde foredrag, bygger nettverk og sender «mulighetene» til selskapene.
      • De har rollen som Eiffeltårnet. De skinner i midten og og skaper mye business for de som er rundt.
      • Dette er typisk en person med innflytelse er en anerkjent ekspert eller tankeleder i sitt felt, som har evnen til å ta beslutninger og lede et team til å skape fantastiske resultater.
      • Med et sterkt nettverk og synlighet, skaper de verdifulle muligheter og inspirerer andre gjennom sin kunnskap og engasjement.
      • De skaper innhold, deltar på podcaster, bøker og når et større publikum gjennom dette
    • 12 ansatte – Unngå flere for da starter gruppen å dele seg
    • Fokuset er å utvide tjenestene dine fra 1 til flere
    • Fire forskjellige produkter: Gaver, tilbud til prospekter, kjernetilbud og mersalg
  • Steg 3: 1 000 000,- ——> 10 000 000,- i månedlig inntekt
    • Hele selskapet og dens funksjoner må profesjonaliseres
    • Du har en komplett ledergruppe: CEO, CFO, CMO, COO og CTO

Hva synes du om denne artikkelen?

  • Rating