Hopp til innholdet

Verdi formelen – Slik lager du et tilbud ingen vil si nei til

Alex Hormozi (entreprenør og grunder av Acquisition.com) lagde en enkel men svært kraftull formel som på engelsk heter «The value equation». I denne artikkelen deler hva denne formelen definerer samt mine beste tips og erfaringer av å bruke denne formelen selv!

Hva er verdi formelen?

Formelen definerer hvordan man på en svært enkel måte kan å øke verdien av et tilbud, tjeneste, produkt. Nedenfor ser du hva formelen består av:

Hvis målet vårt er å øke verdien, må vi fokusere på å maksimere to elementer: drømmeutfallet og sannsynligheten for å oppnå det. Disse to faktorene er representert over brøkstreken. Eksempler på drømmeutfall kan inkludere god helse, forbedret økonomi, eller å bli en performance coach, blant annet. Det neste trinnet for å øke verdien er å maksimere den opplevde verdien av at drømme utfallet faktisk vil inntreffe. Dette kan oppnås ved å presentere konkrete bevis som øker tilliten til at drømme utfallet er mulig.

Under brøkstreken finner vi de to elementene som vi ønsker å minimere for å øke verdien: tidsforsinkelsen og innsatsen/offeret. Vi oppfatter noe som verdifullt når det er minimal tidsforsinkelse, og når vi ikke trenger å legge ned mye innsats eller offer for at det skal skje.

Ved å kombinere disse faktorene vil verdien øke betydelig! Prøv selv denne formelen på et tilbud, en tjeneste du tilbyr, eller hva som helst annet i livet ditt, og du vil se at den fungerer.

Hva synes du om denne artikkelen?

  • Rating