Hopp til innholdet

Salg

Pitch

Her vil du få kort oppsummert hva en pitch er og hvordan du selv kan skape en enestående pitch som skiller deg ut fra dine konkurrenter. Hva er en pitch? En pitch er et kort, konkret og sammenfattet budskap som… Les mer »Pitch

Markedstilpasning

Markedstilpasning refererer til prosessen med å gjøre endringer på et produkt eller en tjeneste for å nå nye kunder og markeder. Et synonym for dette kan også være produkttilpasning. Det er konstant forandring i ønsker og behov hos målgruppen du… Les mer »Markedstilpasning

Løpende inntekter

Før jeg startet i å jobbe i markedsføringsbyrå var løpende inntekter et begrep jeg ikke var kjent med. Her får du en kort oppsummering av begrepet. Hva er løpende inntekter? Dette referer til inntekter en bedrift kan forvente å motta… Les mer »Løpende inntekter

Leadsgenerering

Leadsgenerering er prosessen / metode med å tiltrekke potensielle kunder og omforme deres interesse til salg. Det involverer å identifisere og engasjere målgrupper for å skape en strøm av leads som kan konverteres til kunder på sikt. Hva er et… Les mer »Leadsgenerering

Prospekt

I en salgssammenheng refererer «prospekt» til en potensiell kunde eller klient som har blitt identifisert som en som muligens vil kjøpe et produkt eller en tjeneste. Prospektet har vist nok interesse eller passende kjennetegn (som bransje, bedriftsstørrelse, behov) til at… Les mer »Prospekt

Leads

Et lead kan defineres som en person eller organisasjon som har vist interesse for ditt produkt eller din tjeneste på en måte som tillater direkte oppfølging i etterkant. Det finnes ikke noen gode norske ord for leads men det nærmeste… Les mer »Leads

Salg

Salg dreier seg om å skape merverdi for kunden. Målet er å sikre at produktet eller tjenesten som tilbys, faktisk løser kundens ellers virksomhets behov. Dette krever at selgeren dypt forstår kundens behov og tydelig kommuniserer hvordan deres løsning kan… Les mer »Salg